top of page

עשו לכם שיימינג ברשת? יש לנו פתרונות

התופעה ידועה, לגברת או לאדון יש 100 חברים בפייסבוק אולי 500 ואולי 763, אבל יש לנו אובססיה לדווח, להודיע כדי שכל העולם ישמע אותו לכאורה, אולם לא רבים יודעים כי רק חלק קטן מהחברים שאספנו וצרפנו מקבל את הפוסטים שלנו ורק חלקם קוראים, אלא אם כן מדובר בסרטון בלתי רגיל שעושים עליו שיתופים ללא קשר למספר החברים.

התופעה ידועה: הם היו בעסק שלכם ולא יצאו ממש מרוצים, לא חשוב שהם צעקו וגידפו וגם לא היו נוחים ותוך כדי כמובן איימו עליכם כי יצלמו, יפיצו ויש להם כמובן קשרים..... כי כאלה הם הילדים המפונקים שאף פעם לא חינכו אותם, הם פשוט גדלים להיות מבוגרים חוצפנים. הם קוראים לזה בטעות אסרטיביות אך המינוח הנכון הוא בריונות. אומרים שהלקוח תמיד צודק, וכולנו גם אני רוצים ובצדק לקבל יחס הוגן, שירות, ואם שלמנו גם את המוצר שהבטיחו לנו. עד כאן הכל בסדר, אך הנושא אותו אני מעלה הוא מה עושים כשנכנס לעסק שלכם ילד שגדל שההוריו לא ידעו לחנכו כראוי ולפתחכם מונחת הבעיה. הדילמה? האם מנסים להיות נחמדים? האם מנסים לרצות? להקטין נזקים? האם להסביר בפייסבוק, האם פיצוי קטן שווה את השקט שלנו.... התשובה היא חד משמעית: לא נכנעים לסחטנות, לא נכנעים לחוצפה ובריונות! אם הלקוח צודק תנו לו עד הסוף ואם לא אז לא.

איך מתמודדים?

לא להסחט נשמע יפה אך מה עושים בפועל? תוכן באינטרנט ושיווקו יכול להיות מנוף שלילי כנגד העסק שלכם, לכן יש לטפל בתופעה מיד. עם עליית הפוסט נגדך יש לפנות מיד למי שפרסמו וללא חשש להודיע לו כי הוא פוגע במוניטין שלכם. לצלם את המסך ולהסביר לו כי הוא צפוי לתביעת לשון הרע על כל הנזקים המשתמעים מכך. אם הפוסט לא ירד ואין דין ודברים הגיוניים איתו יש לענות לו על הדף עם תשובה מוחצת. סביר להניח כי התשובה תמחק על ידו. סמנו את הפוסט שלו ודווחו לפייסבוק. הדיווח צריך להעשות מכמה גורמים יחד נגד הדף. אני מנהל דפים רבים בהם של מוסדות ועסקים. יצא לי לחסום לא אחת דפים של אנשים שסברו כי הפייסבוק הוא זירת הפקר ושם המוסד והעסק אליו הפ פונים הוא כלי ניגוח ללא מעצורים. היו מקרים שאנשים הורידו פוסטים, אבל יש לבוא בדין ודברים, ליצור שיח, ואם הלקוח צודק צריך לטפל כמובן, לא להיות חסר הבנה לתסכול שנוצר אצלו. אולם יש שפועלים מנקמה עיוורת או מתוך אינטרסים כאלה ואחרים. כאן יש צורך במאבק כנגד, חסר פשרות באמצעים רבים שניתן להפעיל כדי לסכל את המשמיץ. בכל אופן אל תזלזלו בפוסט כזה או אחר, היום זה משהו קטן ומחר עוד אחד ירשה לעצמו. תציבו רף ברור: העסק שלי/ המוסד שלנו אינו שק לחבטות. ואם מישהו מנסה לחבוט בו עליו להבין כי מולו עומדת חומה גבוה ובצורה שלא מהססת להגן על עצמה ולתקוף בחזרה.

המוניטין שלכם אינו הפקר. רוצים לדעת עוד? אשמח לייעץ לכם:

אלי חליפה, שיווק תוכן לעסקים ומוסדות באינטרנט 052-2708666

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Social Icon
bottom of page